بین الملل 26 بهمن 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فلسطین مرکز تمدن انسانی است/تفکر معیوب و انحرافی یهود، حاکمیتی است

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دبیر جامعه روحانیون مبارز از فلسطین به عنوان مرکز تمدن انسانی و تمدن الهی یاد کرد و با اشاره به تکرار عناوین مرتبط با این قوم در قران کریم، گفت: متاسفانه امروز جهان در تسلط تفکر معیوب و انحرافی یهود است و لذا این تاکیدات و اهتمام قران نه برای دیروز بلکه برای امروز و فردای ماست.
حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» امروز جمعه ۲۵ فرودین ماه در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در یزد ضمن قدردانی از دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی و مسئولیت‌شناسی مردم ایران اسلامی در طی چهار دهه گذشته، اظهار کرد: امروز نیز مردم با بصیرت کشورمان بعد از چهل و اندی سال همچنان در این مسیر نقش آفرینی کرده و رسالت تاریخی خود را انجام می‌دهند.
وی در ادامه روز قدس را روز اسلام و امت اسلامی و روز اقتدار ملت اسلامی خواند و گفت: این روز، روز خوار شدن و ذلیل شدن استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی است.   
پورمحمدی به آغاز اشغال سرزمین فلسطین از حدود ۸۶۰ سال قبل و به دنبال ۱۰۰ سال هجوم مسیحیان در قالب جنگ‎های صلیبی، اشغال فلسطین را بنا به اظهارات انگلیسی‌ها، پایان بخش جنگهای صلیبی خواند.
وی در ادامه عنوان کرد: فلسطین، مرکز تمدن انسانی و تمدن الهی بوده و پیامبران اولوالعزم در این سرزمین حضور داشته‌اند لذا همواره چشم طمع استکباران به این سرزمین بوده است.
دبیر جامعه روحانیت مبارز با اشاره به روند مهاجرت یهیودیان به این سرزمین، مجموع جمعیت یهودیان مهاجر به سرزمینهای اشغالی را تا جنگ جهانی دوم یعنی حدود ۸۰ تا ۹۰ سال قبل تنها حدود ۸ تا ۹ درصد جمعیت فلسطین خواند.
پورمحمدی با بیان این که به دنبال تشکیل دولت یهود، سیل مهاجرتها با شدت بیشتری انجام شد، این جمعیت یهودیان مهاجر به فلسطین را تا پایان جنگ جهانی دوم حدود ۳۰ درصد اعلام کرد.
وی با اشاره به اشغالگری صهیونیستها و آغاز کار آنها با ترور و جنایت علیه فلسطینی‌ها، گفت: در دوران تمدن و حقوق بشر و دفاع از حقوق انسان شاهد بدترین جنایات نسبت به این ملت مظلوم هستیم و هر صدایی برای دفاع از این مظلومیت را در حلقوم خفه می‌کنند.
وی با بیان این که هرچند امروز روز مبارزه با ظلم و استکبار است اما داستان بزرگتر و مهمتر از اینهاست، تصریح کرد: قران را به عنوان درس زندگی امروز و فردای انسانها و کتاب رهایی و نجات آنها می‌دانیم و در همین قران از حضرت موسی ۱۳۶ بار نام برده شده که قابل قیاس با دیگر پیامبران نیست.
وی ادامه داد: در قران کریم از قوم بنی اسرائیل ۴۰ بار و بیش از سایر اقوم یاد شده، از یهیود ۲۲ مرتبه، از کتاب آسمانی تورات ۱۸ بار اسم برده شده و از فرعون که مظهر طغیان و ستمگری است نیز ۷۴ مورد نام برده شده است.
پورمحمدی این میزان تکرار را بی دلیل ندانست و اظهار کرد: متاسفانه امروز جهان در تسلط تفکر معیوب و انحرافی یهود است و این تاکیدات و اهتمام قران نه برای دیروز بلکه برای امروز و فردای ماست.
وی با اشاره به ویژگی‌هایی که قران برای قوم یهود نام می برد از جمله نژادپرست، فساد و جنایت، گفت: تنها قومی که بیشترین دل‌بستگی به دنیا دارند بنا به آیات قران، قوم یهود است و در قران اشاره شده که رباخواری تفکر این قوم است.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان این که تفکر معیوب و انحرافی یهود ادعا می‌کند که دست خدا بسته است و خدا دنیا را به ما سپرده است، این تفکر را حاکمیتی خواند.
پورمحمدی با بیان این که فشار امروز دشمنان به ملت مسلمان به دلیل مبارزه با این تفکر است، در پایان تاکید کرد: باید ضمن رفع مشکلات و معظلات در کشورمان و تقویت قدرت بازدارنده در برابر دشمنان، مردم مظلوم فلسطین را نیز دریابیم.

نویسنده
M
مطالب مرتبط
نظرات