تهران 22 بهمن 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توافق بزرگ 52 هکتاری شهرداری ورامین و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای توسعه و ارتقاء شهر ورامین

بودجه شهر ورامین در دوره ششم شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین ۶ برابر شده است و بودجه ۲٠٠ میلیاردی امروز به ۱۷٠٠ میلیاردتومان رسیده است.
علیرضا مومنی شهردار ورامین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین گفت: در خصوص ۵۲ هکتار از زمین های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهر ورامین توافق حاصل شده و در راستای ارتقاء و توسعه شهر ورامین قدم برداشته می شود.
به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین، علیرضا مومنی شهردار ورامین در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین که بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد، گفت: هزینه در راستای امور فرهنگی سرمایه گذاری برای آینده فرزندانمان بوده و با این نگاه بودجه فرهنگی شهر بیش از دو و نیم برابر شده است.
وی به برخی از اقدامات مدیریت شهری در ورامین طی این مدت اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری المپیاد های ورزشی با حفظ نشاط اجتماعی، باز پیرایی پارک های شهر، حل مشکلات تعاونی های سطح شهر بابت رفع مشکلات ساخت و ساز های آن،شروع پروژه‌ های سیمای شهری، اخذ مجوزات کمیسیون های ماده پنج با حدود یکصد پرونده، توافق جهت احداث پارک فدک در منطقه گل تپه در دهه فجر، ، برنامه ریزی ساخت سالن همایش و پردیس سینمایی با توافق با بخش خصوصی، پیگیری موضوع و تجهیز شهر بازی پانزده خرداد که در مرحله حقوقی قرار دارد
وی همچنین گفت: اتمام پروژه سالن های ورزشی در خیرآباد و بانوان در پارک خانواده، روشنایی کمربندی شمالی و معابر اصلی شهری بطول پانزده کیلومتر، احداث پارک غدیر خیرآباد که مطالبه ۲۵ ساله مردم این منطقه بود، ساخت سه پارک در منطقه امر اباد و موسی آباد، تعبیه دروازه شهر در میدان کفن پوشان و خرید اسنوکر برای آتش نشانی از جمله مواردی بوده است که انجام شده است.
مومنی در خصوص اهدای زمین در طرح ملی مسکن نیز بیان داشت: توافق ۵۲ هکتار از زمین های بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان با شهرداری صورت گرفته که قرار است در شمال شهر ورامین این توافق انجام شود که گامی بسیار ویژه در راستای ارتقاء شهر ورامین خواهد بود.
شهردار ورامین ادامه داد:شروع پروژه بازنگری طرح تفصیلی در شهر که تحول بزرگی در شهرسازی صورت خواهد گرفت صورت گرفته است و برای اولین بار اطلس جامع سرمایه گذاری در راستای شناسایی ظرفیت های شهر راه اندازی شده است.
وی راه اندازی پروژه بزرگ خدمات دولت الکترونیک را توسط شهرداری با فیبر نوری یک دستاورد برزگ نامید و عنوان کرد: پروژه فیبر نوری که اول آن سال گذشته بطول چهل کیلومتر صورت گرفت و فاز دوم آن از دهه فجر استارت خواهد خورد. مدیریت شهری ورامین اضافه کرد:مشارکت املاک شهرداری و بارگذاری آن جهت سرمایه گذاری انجام شده است و هفتصد میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری بوده است و در این خصوص پانصد هزار مترمربع آسفالت ریزی انجام شده است.
وی افزود: با مساعدت شورای اسلامی شهر ورامین بابت افزایش نظم و امنیت در شهرستان سه زمین از زمین های شهرداری به نیروی انتظامی بابت ساخت کلانتری در خیرآباد، امرآباد و کاظم آباد واگذار شده است.
مومنی تصریح کرد:ساخت آرامستان از سال قبل شروع شد و امیدواریم در دهه فجر سال آینده افتتاح آن انجام شود و در خصوص احداث کمربندی جنوبی شهر که به رفع ترافیک شهر ورامین منجر خواهد شد تا پایان سال شش کیلومتر به ساخت آن اضافه خواهد شد و با انعقاد قرارداد با سه پیمانکار بنا را بر این داریم تا پایان این دوره شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین کمربندی جنوبی ورامین را به کمربندی جنوبی قرچک وصل کنیم. شهردار ورامین در خصوص تحقق بودجه بیان داشت: اجرای سامانه خزانه داری در شهرداری برای شفاف سازی بصورت سیستمی صورت گرفته است و در سال گذشته و امسال بودجه ما محقق شده است و برای سال آینده بودجه یک هزار و هفتصد میلیارد تومانی پیش بینی شده است که شصت درصد آن عمرانی خواهد بود و افزایش ۶ برابری بودجه را داشته ایم.
وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های مجموعه دولت از شهرداری ورامین ادامه داد: پایش تصویری با نصب دوربین های مدرن در معابر شهری انجام شده است و در راستای نوسازی حمل و نقل عمومی شهرداری با خرید چهل و پنج دستگاه اتوبوس و ون در این راستا قدم برداشته که تعدادی از آنها واگذار شده است و منتظر واگذاری باقی آن از سوی نهاد های مربوطه هستیم. مومنی با تقدیر از اصحاب رسانه که بازوی ما در انعکاس اخبار هستند، اظهار داشت:احداث فرهنگسرای شهر که کلنگ آن سال آینده زده خواهد شد تحول بزرگی برای مسائل فرهنگی خواهد بود و در حوزه زیرساخت فرهنگی ساخت این پروژه پیش بینی شده است.

نویسنده
M
مطالب مرتبط
نظرات