شماره نامه ثبت شده در دفتر مقام معظم رهبری ۸۷۴۸۰۴۶۹۴۷۴
سلام علیکم
به استحضار می رساند که در تاریخ 1403/12/28 طی ابلاغ شماره 53542 وزارت دادگستری به اینجانب اعلام نمودند که قرارداد پیمانی شما در سال جدید به دلیل عملکرد ضعیف و عدم کارایی تمدید نمی شود.
رهبر عزیز و فرزانه، اینجانب متاهل و داراي فرزند و به مدت 20 سال سابقه درخشان در سمت های مختلف در دستگاه ها ی اجرایی گوناگون هستم که به دلیل انتقاد نسبت به حقوق نجومی پرداختی به یکی از قضات که 3 سال است از قوه قضاییه به وزارت دادگستری مامور شده بود اخراج گردیدم ، موضوع انتقاد ما این بود که این مبالغ سنگین برای قضاتی که در معرض تهدید و تطمیع قرار گرفته اند کاملا منظقی و معقول است اما وقتی این رقم برای یک قاضی که بجای کار حقوقی کار اداری انجام می دهد آنهم در یک مجموعه ای که متوسط دریافتی کل پرسنلش 17 میلیون تومان است رقم نجومی بحساب می آید اما این انتقاد که خطاب به آقای خلیلی معاون اول قوه نوشته شد خشم وزیر دادگستری را برانگیخت و به بهانه ضعف عملکرد اینجانب را اخراج نمود.
رهبر معظم انقلاب
نکته حائز اهیمت این است که اینجانب تنها 4 ماه است که از ماموریت در مرکز اسناد انقلاب اسلامی که یکی از مراکز وابسته به دفتر حضرتعالی است فارغ و به مجموعه وزارت دادگستری برگشته بودم. درآن مرکز در قالب مدیر تاریخ شفاهی و مشاور رئیس مرکز توانسته بودم تجربیات بیش از 53 وزیر را در طی جلسات طولانی هرکدام 20 جلسه در طی این سه سال در آن مرکز مستند نمایم و مسولین مربوطه نیز در پایان ماموریت رضایت کامل خود را در قالب یک نامه تشکر آمیز اعلام نموده که تصویر آن به پیوست تقدیم شده است، اما مقامات وزارت دادگستری که قاضی بودند و با یک واسطه منصوب به حضرتعالی می باشند، مشخص نیست که در عرض این 4 ماه حضور اینجانب در وزارت دادگستری چگونه توانستند نسبت به عملکرد 20 سال این حقیر اظها نظر، و اینجانب را در تاریخ 28 اسفندماه با بی رحمی تمام اخراج نمایند.
نمونه کار این حقیر که در سال 1400 در خصوص تحقق شعار سال که از طریق آقای حسین محمدی تقدیم شما شده بود و مورد التفات حضرتعالی نیز قرار گرفته و به سران قوا ارجاع فرمودید نمونه میزان تلاشی است که اینجانب در هر 15 سازمانی که ماموریت داشتم به همان صورت کارها را با همین دقت انجام می دادم. بنابراین کاملا واضح و مبرهن است که موضوع اخراج، عملکرد نبوده است زیرا اینجانب – به روایت رساله دکتری ایم که با داوری رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران دفاع شد- یکی از چندین نفر متخصص ارزیابی عملکرد کشور هستم و بنابراین موضوع صرفا انتقاداتی بوده است که به عملکرد وزارتخانه در این ایام 4 ماهه صورت گرفته بود و این زیبنده دولت آقای پرشکیان که شعارش تحمل اندیشه های مخالف است، نیست که مشاور وزیر دادگستری را نه تنها عزل بلکه این فرزند ایثارگر را در شب عید با داشتن خانواده بدون دادن حق دفاع به ایشان اخراج نماید. معذالک ادله اداری و حقوقی که از اساس بنیان این اخراج را سست، بی معنی و حاصل خصومت شخصی می کند را جهت استحضار حضرتعالی اعلام میدارم و تقاضا دستور رسیدگی و احقاق حق را از آن مقام معظم دارم. (فیزیک نامه از طریق آیت الله شبیری زنجانی تقدیم خواهد شد)
ادله اداری :
مقام معظم رهبری
این حقیر در تمام دوران تحصیل تا مقطع دکتری جزء سه نفر دانشجوی ممتاز رشته خود بوده و اگر عملکرد کاری اینجانب ضعیف بوده و به قول این دوستان کارایی نداشتم :
چگونه سه وزیر دولت (وزیر اقتصاد ، معاون رئیس حمهور و وزیر دادگستری) مشترکا طی حکمی اینجانب را بعنوان عضو هئیت مدیره شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی منصوب می کنند؟
و اگر عملکرد اینجانب ضعیف بوده، چگونه اینجانب در زمان سه وزیر دادگستری آنهم در دولت های مختلف (آقای پورمحمدی ، آقای آوایی و آقای رحیمی) بعنوان مشاور وزیر منصوب می شدم؟!
و اگر عملکرد اینجانب ضعیف بوده چگونه اینجانب عضو مجمع عمومی کانون جهانگردی جمهوری اسلامی ایران منصوب شدم که مدیرعامل آن کانون آقای حاجی وزیر سابق آموزش و پرورش بوده است و اگر کارایی نداشتم این وزیر با سابقه و کارکشته سیاسی چگونه این مقام بالادستی را پذیرفته است؟!
و اگر عملکرد اینجانب ضعیف بوده و کارایی نداشتم چگونه مرکز اسناد انقلاب اسلامی (وابسته به دفتر مقام معظم رهبری) اینجانب را بعنوان مدیر تاریخ شفاهی آن مجموعه و همزمان مشاور رئیس آن مرکز انتخاب و مصاحبه 53 نفر از وزرا و استانداران را به اینجانب سپرده است؟
و اگر عملکرد اینجانب ضعیف بوده و کارایی نداشتم چگونه دانشگاه علوم قضایی به مدت بیش از 5 سال تدریس دروس سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته ، تجزیه و تحلیل سیستم ها ، مدیریت بحران آنهم در مقطع فوق لیسانس را به اینجانب سپرده است؟!
و اگر عملکرد اینجانب ضعیف بوده چگونه یک سازمان فوق تخصصی بنام سازمان بازرسی کل کشور اینجانب را بعنوان معاون ارزیابی عملکرد انتخاب و منصوب کرده است .آنهم در حساس ترین قسمت این سازمان یعنی دفتر نظارت که به فرموده مقام معظم رهبری در آن سازمان تاسیس شده بود؟!
و اگر عملکرد اینجانب ضعیف بوده چگونه امکان داشت که اینجانب در سن 24 سالگی معاون اداری و مالی هلال احمر استان همدان شوم که مدیر امور اداری من هم سن من سابقه داشته باشد؟!
اگر عملکرد اینجانب ضعیف بوده چگونه است که سردار محمد ربیعی برادر دستار رئیس جمهور اینجانب را با 30 سال سن بعنوان معاون آموزش و قائم مقام رئیس دانشگاهی با 24 هزار دانشجو که در 24 استان کشور شعبه داشت منصوب می نماید؟ که در اینجا آقای علی رضا محجوب نماینده 6 دوره در مجلس شورای اسلامی می تواند این عملکرد مثبت را گواهی نماید که چگونه باعث شد در طی 4 سال فعالیت اینجانب، رتبه آن دانشگاه به رتبه 10 امین دانشگاه در بین 400 دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور برسد.
و اگر عملکرد اینجانب ضعیف بوده چگونه بوده است معاون رئیس جمهور و رئیس سابق سازمان اداری و استخدامی که به انتخاب سخت افراد جهت تفویض مسئولیت های سازمان خود اشتهار داشت رضایت داده است که اینجانب معاون مرکز آموزش مدیریت دولتی شوم که آموزش ضمن خدمت تمامی کارکنان دولت را تحت پوشش خود قرار بدهم؟!
و اگر عملکرد اینجانب ضعیف بوده چگونه اینجانب را بعنوان معاون طرح و برنامه سازمان تعزیرات حکومتی با بیش از 3000 نفر پرسنل منصوب نمایند؟!
و اگر عملکرد اینجانب ضعیف بوده چگونه فرمانده سپاه منطقه همدان اینجانب را بعنوان مسئول حسابداری منطقه با 22 سال سن منصوب می نماید؟!
کسی که عملکرد ضعیفی دارد 166 یاداشت ها بلند او را چگونه رسانه های معتبری چون روزنامه پرتیراژ کشور مانند روزنامه شرق و دیگران منتشر می کنند؟!
ادله حقوقی
با استناد به آيه شریفه 279 سوره مباركه بقره: « لاتَظْلِمُونَ وَ لاتُظْلَمُونَ» نباید ظلمی روا شود و همچنین به موجب ماده 49 قانون مديريت خدمات كشوري تمديد قرارداد كارمندان پيماني را منوط به تحقق شرايط ذيل می کند:
استمرار پست سازماني كارمندان. (پست مشاور وزیر اینجانب همچنان استمرار دارد)
كسب نتايج مطلوب از ارزيابي عملكرد و رضايت از خدمات كارمند. (نمره بالای 93 امتیاز در طول بیست سال خدمت و بخصوص 3 ساله اخیر)
جلب رضايت مردم و اربابرجوع. (این پست ارباب رجوع ندارد)
ارتقاء سطح علمي و تخصصي در زمينه شغل مورد تصدي.ِ(اینجانب دارای مدرک دکترا و بالاترین طبقه 13و بالاترین رتبه اداری یعنی عالی هستم)
لذا کاملا مشهود است که وزارت دادگستری بدون رعایت مقررات و بر خلاف شرایط مذکور نسبت به عدم تمدید قرار داد پیمانی اینجانب اقدام نموده است.
1- وفق ماده 6 آیین نامه استخدام پیمانی، فسخ قرارداد پیمانی توسط هر یک از طرفین قرارداد با یک ماه اعلام قبلی امکان پذیر خواهد بود. مگر آنکه در قرارداد مدت کمتری تعیین شده باشدکه هیچ گونه اطلاع رسانی قبلی در این زمینه توسط وزارت دادگستری صورت نگرفته است.
دلیل ابرازی برای عدم تمدید قرارداد پیمانی حسب مندرجات نامه مذکور “عملکرد ضعیف و عدم کارایی” ذکر گردیده که کاملا غیر قانونی، بر خلاف واقعیت و مغرضانه بوده و بر خلاف ماده 49 قانون خدمات مدیریت کشوری بوده و قابلیت استناد جهت عدم تمدید قرارداد (حکم اخراج) را ندارد چرا که حکم اینجانب مشاور وزیر بوده و بارها از سوی وزیران محترم به دلیل عملکرد برجسته مورد تقدیر و تشویق قرار گرفته و تمدید مکرر قرار داداد پیمانی اینجانب در سال های تصدی همین وزیر محترم موید این واقعیت بوده است (شایان ذکر که وزیر شماره اختصاصی خود را در اختیار اینجانب قرار داده و نتیجه تلاش ها روزانه اینجانب در شبکه اجتماعی بله هر شب بدون استثنا برای ایشان ارسال می گردید حتی اخیرا او دبیر مرجع ملی مبارزه با فساد را نیز از طریق مدیرکل حراست به اینجانب پیشنهاد داده بودید )
2- معیار کارایی و عملکرد کارکنان دولت مطابق بخشنامه شماره 1308186 سازمان اداری و استخدامی در خصوص ارزشیابی کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه ها پیش بینی و تعیین شده است که حد نصاب را برای تمدید سالانه قرارداد پیمانی حداقل امتیاز 70 از 100 مشخص و تعریف کرده اند. در حالی که سه سال پیاپی که اینجانب به مرکز اسناد انقلاب اسلامی مامور بود نمره ارزشیابی اینجانب 93 اعلام شده است و در طول بیست سال سنوات خدمت ، میانگین امتیاز ارزشیابی عملکرد اینجانب هیچگاه از 90 امتیاز پایین تر نیامده است. لذا ابراز عدم کارایی و ضعف عملکرد در نامه اخراج کاملا مغرضانه و برخلاف حقیقت و واقعیت می باشد که حاصلی جز هتک حرمت و بازی با آبرو حیثیت اداری اینجانب نداشته و ندارد.
مضافه به این که اینجانب از زمان تصدی این وزیر یعنی سه سال پیش به مرکز اسناد انقلاب اسلامی (وابسته به دفتر مقام معظم رهبری) مامور شدم و در اواخر ماه 8 پارسال به وزارتخانه بازگشتم (که با تقدیر و تشکر محل ماموریت همراه بود) و مشخص نیست که کمیته مذبور که اعضای اصلی آن به تازگی به وزارتخانه مامورو یا منتقل شده اند، چگونه و بر چه اساسی بر حسب 4 ماه فعالیت اینجانب در وزارت دادگستری نسبت به عملکرد 20 سال اینجانب اظهار نظر نموده اند؟
3- بر فرض محال و در صورت عدم رضایت مسولین امر از عملکرد اینجانب ابتداً می بایستی پرونده به هئیت تخلفات اداری فرستاده می شد که امکان دفاع میسر می گردید و آنوقت طی فرایند قانونی نسبت به اخراج اینجانب اقدام می نموند. لذا ابراز دلیل عدم رضایت از عملکرد در حالی که هیچ گونه دفاعی توسط اینجانب در هیچ مرجع قانونی صورت نگرفته است مغرضانه بودن این تصمیم را گواهی میدهد. ایشان در سه ماه قبل در واتس اپ به اینجانب پیام داده بودند که با شما وارد یک تنش ویرانگر خواهیم شد و بعد از سه ماه این تهدیدات خود را خارج از قوانین و مقررات به این شکل عملی کرده است.
پرداخت 140 ساعت اضافه کاری به صورت مستمر در طول 24 ماهه گذشته و حتی پرداخت متمم اضافه کاری سه میلیون تومان ماهیانه علاوه بر این اضافه کاری نیز مبین رضایت از عملکرد اینجانب دارد که اگر غیر از این بود هیچ دلیل موجهی برای پرداخت تمام یا قسمتی از مبالغ اضافه کاری وجود نداشت.
4- با عنایت به الزام به تبدیل وضعیت استخدامی از قراردادی به رسمی قطعی بر اساس بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه که دستگاه های اجرایی را مکلف می کند که وضعیت استخدامی مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حداکثر پس از سه ماه به رسمی قطعی تبدیل گردند.» لذا با عنایت به این که اینجانب فرزند ایثارگر بوده وپدرم پاسدار بوده و به مدت 18 ماه در جبهه حضور داشته است (تصاویر پیوست) اما تا کنون به دلیل ترک فعل دستگاه نسبت به صدور حکم رسمی قطعی اینجانب اقدام نشده است در حالی که از زمان استخدام پیمانی اینجانب بیش از 15 سال می گذرد و علی رغم در خواست مکتوب اینجانب یکبار در سال 96 که منتهی به استعلام مثبت از گزینش (مضبوط در پرونده پرسنلی)و یکبار در سال 1401 و یکبار دیگر در سال 1403دستور شفاهی وزیر این تبدیل وضعیت صورت نگرفته است و این خود دلیل محکمی بر این نوع غرض ورزی و سرپیچی از مر قانون دارد.
رهبر عزیز و فرزانه
در تمام حوزه های که اینجانب از وزارت دادگستری مامور شدم بنا به درخواست وزارتخانه ها و سازمان های مختلف بوده است و لغو ماموریت ها با توجه به اصرار زیاد اینجانب صورت گرفته است و تصور نمی کنم که رفتار وزرا و روسای چنین مجموعه های بزرگی برای کسی که عملکرد ضعیفی داشته است وجاهت منطقی و قانونی داشته باشد؟
مجددا تاکید می نمایم که به مدت 4 ماه است که از ماموریت آخری یعنی مرکز اسناد انقلاب فارغ شدم و به وزارت دادگستری بازگشتم و هیچ مسئولیت داخلی و بیرونی پیشنهادی را نپذیرفتم و سعی کردم به وزیر در شناخت مسائل داخلی و بین المللی حسب درخواست او اقدام کنم و روزی بیش از 10 ساعت تولید این اطلاعات برای این هدف فوق (در زمان اداری و غیر اداری) زمان می برده است که مستندات آن وجود دارد. رضایت ایشان هم به صورت پیامکی و هم از طریق مدیر کل حراست واصل می شد که استمرار آن نیز دلیل موجهی بر مفید بودن مطالب تهیه شده دارد. در طول این بیست سال خدمت در نظام اداری کوچکترین تذکری کتبی و شفاهی بابت عملکرد ضعیف در پرونده اینجانب مشاهده نمی کنید و همان طوری که مستحضرید از لحاظ اداری کارمند را قبل از اخراج با چندین تذکرات شفاهی و یا کتبی آگاه و بعد در صورت استمرار رفتار به کمیته رسیدگی به تخلفات اداری معرفی و پس از استماع دفاعیات او نهایتا تصمیم می گیرند که کارمند را اخراج نماید یا خیر؟ نه این که اینجانب مشمول انتقام سیاسی این 3 نفر واقع شوم.
مراتب جهت مزید استحضار و دستور رسیدگی تقدم حضور حضرتعالی می گردد