سجادی پناه 29 تیر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

باید کالا با کیفیت بالاتری تولید کنیم تا ذائقه مردم به سمت کالاهای خارجی سوق پیدا نکند

دکتر محمد حسین قربانی در برنامه “گفت و گوی اقتصادی” رادیو گفت و گو از کیفیت کالاهای داخلی گفت و ابراز داشت: همه باید کمک کنیم ضمن اینکه به کالای تولید داخل اهمیت بدهیم، باید این کالاها را نیز با کیفیت بالاتری تولید کنیم تا ذائقه مردم به سمت کالاهای خارجی سوق پیدا نکند.
تعداد بازدید: 144
کد خبر: 1975280
نسخه قابل چاپ

برنامه “گفت و گوی اقتصادی” با موضوع قاچاق کالاهای سلامت محور و با حضور دکتر محمد حسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.
وی با تصریح بر اینکه در زمینه مدیریت کالاهای قاچاق از نظر زیرساخت بسیار زیاد مشکل داریم، گفت: دولت و بانک مرکزی اعلام کرده اند که 25 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور داریم که البته این آمار رسمی است، ولی باور داریم که کالای قاچاق از این میزان بیشتر است.
وی با بیان علت  اینکه امروز نتوانسته ایم مسئله قاچاق را کنترل کنیم، اظهار داشت: یکی اینکه زیرساخت ها و بستر را نتوانسته ایم در کشور فراهم کنیم. با اینکه شدیدا داریم با مواد مخدر مبارزه می کنیم، ولی امروز متاسفانه شاهد هستیم مصرف در سنین مختلف افزایش یافته است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از نبود نظارت کافی در کل سیستم کشور گلایه کرد و بیان داشت: البته این موضوع به مشکلات منابع مالی، کمبود نیروی انسانی و نداشتن سیستم هماهنگ مرتبط است. جریمه هایی که در مورد قاچاق وجود دارد، خیلی بازدارنده نیست. افراد در شبکه های اجتماعی و ماهواره ها کالایشان را تبلیغ می کنند ولی جریمه اش بسیار کم است که اخیرا در قانون منع تبلیغات، بطور قاطع و شفاف این مسئله را حل کرده ایم.
وی از کیفیت کالاهای داخلی گفت و ابراز داشت: همه باید کمک کنیم ضمن اینکه به کالای تولید داخل اهمیت بدهیم، باید این کالاها را نیز با کیفیت بالاتری تولید کنیم تا ذائقه مردم به سمت کالاهای خارجی سوق پیدا نکند.
قربانی با تمجید از عملکرد سازمان غذا و دارو بیان داشت: ورود این سازمان باعث شد کالای قاچاق که به ارزش 4 هزار میلیارد تومان وارد می شد، به کمتر از سه هزار میلیارد تومان برسد. ما نیز آمادگی داریم در هر حوزه ای که کمبود قانون دارند، ورود کنیم و این مشکل را برطرف کنیم.
قابل ذکر است؛ برنامه “گفت و گوی اقتصادی” از شنبه تا چهارشنبه ساعت 14:30 از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو گفت و گو مراجعه کنند.

نویسنده
MAJID SAJADI
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *