اخبار استان ها 26 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سرنوشت دانش‌بنیان‌ها در همدان به کجا رسید؟

بنا داریم چند و چون تسهیلات و اقدامات حوزه دانش‌بنیان را بشماریم و بگوییم آیا حق مطلب در مورد شعار سال آن هم در واپسین روزهای زمستان و پس از یک سال ادا شده است یا نه؟

سرنوشت دانش‌بنیان‌ها در همدان به کجا رسید؟

خبرگزاری فارس-همدان: بنا داریم با حساب و کتاب و دو دو تا چهار تا به استقبال کم و کیف دانش‌بنیانی شدن برویم و پای میز اعداد و ارقام بنشینیم. بنا داریم چند و چون تسهیلات و اقدامات درخور را بشماریم و بگوییم که آیا حق مطلب در حق شعار سال آن هم در واپسین روزهای زمستان و پس از یک سال ادا شده یا نه؟

می‌دانید تولید دانش‌بنیان واقعی واقعی یک طرف و کلام پرطمطراق این مسئول و آن متولی که تعدادشان از تعداد انگشتان دو دست هم فرارتر می‌رود طرف دیگر کفه ترازو قرار می‌گیرد و حالا تعیین و تکلیف تراز کردن ترازو بر عهده شماست.

همین اول کاری پای توضیح و اذعان مسئول و متولی را وسط می‌کشیم و نظر رئیس پارک علم و فناوری استان همدان را در این باره می‌خوانیم، مجید کزازی شرح مختصری از اقدامات انجام شده می‌دهد و می‌گوید: ابتدای امسال ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در استان با ۶ کمیته اصلی بر اساس ظرفیت‌های موجود با ریاست استاندار راه‌اندازی و دبیرخانه آن در پارک مستقر شد.

او کشاورزی، سلامت، میراث فرهنگی، صنعت و معدن، تجاری‌سازی فناوری و فناوری، اطلاعات و ارتباطات را کمیته‌های ستاد اقتصاد دانش‌بنیان معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد: هر یک از کمیته‌ها مسئول مخصوص به خود را دارد به نحوی که مدیرکل دستگاه مربوط به آن حوزه در استان عهده دار  این مسئولیت است تا جایی که احصاء مشکلات حوزه و ارائه آن به نوآوران و صاحبان ایده به منظور رفع مسائل را پیگیری می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان در ادامه عملکرد استان در این حوزه را مطلوب ارزیابی می‌کند با قید اینکه نه خیلی عالی است نه متوسط، سپس مهر تایید مسئولان وزارتی بر عملکرد استان را دلیل این ادعا می‌داند و یادآور می‌شود: پارک علم و فناوری به عنوان محور این فرآیند به کمک واحدهای دانش‌بنیان‌ و فناور شتافته و تسهیلات بانکی هم اعطا کرده به طوری که از ابتدای سال تاکنون از محل اعتبارات مختلف داخلی و بهره‌گیری از صندوق‌های گوناگون بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شده است.

او با تأکید بر اینکه این واحدها بر اساس دانش رشد کردند بنابراین باید اشتغالزا و ثروت‌آفرین باشند می‌گوید: تا دی ماه امسال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور ۴۷۰ میلیارد تومان فروش داخلی و بیش از ۱.۵ میلیون دلار به صورت ارزی درآمد داشتند که البته این واحدها زیر نظر پارک هستند در حالی که آمار سایر واحدهای دانش‌بنیان که زیر پوشش سایر حوزه‌ها هستند هنوز جمع‌بندی نشده است.

نویسنده
MAJID SAJADI
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *