اقتصادی 25 فروردین 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فردی از جنس مرکز آموزش مدیریت دولتی

نظام اداری کشور درست مانند زمین کشاورزی می ماند که اگر حاصلخیز باشد امکان کاشت ، داشت و برداشت را برای هر نوع محصولی فراهم می آورد.بنابراین اگر سازمان ها و وزارتخانه ها را همانند اجزای بدن انسان در نظر بگیریم آنوقت نظام اداری حکم تن این دولت را خواهد داشت و در صورت بیماری این تن، رفتار مناسبی (حکمرانی خوب) از آن قابل قابل انتظار نخواهد بود. بسیاری از کارشناسان علت این بیماری مزمن نظام اداری را وجود کم کاری کارمندن دولت می پندارند اما غافل از اینکه این سازمان های ناکارآمد بودند که کارمندان ناتوان را استخدام و یا کارمندان توانا را با سوءمدیریت ناتوان کردند. ما در این نظام اداری کهنه و فرسوده با سه دسته کارمند مواجه ایم دسته اول کارکنان مازاد، دسته دوم کارمندان فاقد صلاحیت و دسته سوم کارمندان توانایی که شرایط و محیط کار برای بروز استعداد آنها مهیا نیست. هریک از این سه گروه را می توان به آموزش های کوتاه مدت ولی کاربردی مرکز آموزش مدیریت دولتی سپرد و اگر این مرکز در دست یک طبیب مسئله شناس قرار گرفته باشد آنوقت این مرکز قادر خواهد بود زخمهای بدخیمی که در طول حیات دولت ها بر پیکره این نظام اداری ایجاد شده است را التیام ببخشد.خانم دکتر احمدی پور بعنوان رییس این مرکز قادر خواهد بود با طراحی نظام تولید آموزش و پژوهش کاربردی مبتنی بر دانایی محوری و همچنین بهره مندی از ظرفیت های سایر دستگاه های اجرایی نقش خود را در جلوگیری از آسیب های نظام اداری در فرایند توسعه کشور بخوبی بازی کند.
آقای انصاری معاون رئییس جمهور با انتصاب این چهره علمی ، اجرایی نشان داد که نه نتها از پتانسیل افراد مونث این کشور غافل نیست بلکه ویژگی فرابخشی بودن این خانم که دقیقا مورد نیاز آن مرکز است به نیکی مورد توجه ایشان واقع شده است. خانم احمدی پور در سازمان میراث فرهنگی با بیش از 10هزار نفر نیروی انسانی و بیش از هزار میلیارد تومان بودجه، دارای عملکرد درخشانی بود. مبارزه ایشان با فساد سازمان یافته در بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه آن سازمان، استفاده از ظرفیت دستگاه های دولتی دیگر برای عبور از گردنه های پر پیچ و خم میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در مدت کوتاه مدیریت شان ، تحسین دستگاه های نظارتی کشور را برانگیخته بود . شخصیت چالشگر ، پیگیر، مقتدر و البته علمی ایشان باعث شد که همگان ببیند که با اراده و پیگیری می توان بار سنگین مشکلات اداری را از زمین دولت برداشت . تاباندن نور بر زوایای تاریک حوزه های مختلف گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی توسط ایشان باعث گردید که برخی از دولت مردان برای کمک به ایشان آستین ها را بالا بزنند. اختصاص 198 میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال 95 برای سازمان میراث درحالیکه بودجه تملک برخی از وزارتخانه های صفر بود گواه این مدعاست.
تلاش وافر و شبانه روزی او و امثال او در دولت یازدهم باعث شد که حاکمیت به توان مدیریت زنان این کشور توجه نشان دهد تا رییس جمهور، وزرا و استانداران همچنان به انتصاب مدیران زن اشتیاق نشان دهند. هرچند که این انتصاب پرداخت تمام بدهی های دولت بابت جانفشانی های ایشان در سازمان میراث نبوده و نیست ولی امیدواریم رئیس جمهور محترم با حمایت همه جانبه از طرح های اصلاحی ایشان در این مرکز مابقی بدهی خود را به نامبرده بپردازد.

نویسنده
MAJID SAJADI
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *