انتخابات 02 بهمن 1398 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه دکتر مجید سجادی پناه برای مجلس یازدهم

مقدمه
در مورد شأنیت جايگاه مجلس شوراي اسلامي همانقدر باید بدانیم که در قانون اساسي ، از آن به عنوان منشور حاكميت در كشور یاد می شود. و در اصل هفتاد ويكم قانون اساسي بر این نکته تاکید شده است که مجلس شوراي اسلامي در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسي مي تواند قانون وضع كند . و در اصل هفتاد وششم قانون اساسي اين صراحت وجود دارد كه مجلس شوراي اسلامي حق تحقيق و تفحص در تمام امور كشور را دارد. که با توجه به وجود 11 هزار عنوان قانون و بیش از 17 هزار آئین نامه ، که مشکلات زیادی را برای کشور رقم زده است برنامه های اینجانب بیشتر بر تحقق این اصل ، یعنی اصل نظارت در کنار اصل تقنین استوار شده است به عبارت دیگر گمان می رود که ما بیش از اندازه در این ده دوره مجلس به بحث تقنین پرداخته و از بحث نظارت غافل مانده ایم بخصوص در این دوره حساس که ناکارآمدی های انباشته دولت دوازدهم به اوج خود رسیده و مردم در تنگناهای معیشتی به سر می برند و از این رو بخوبی می توان از این اهرم نظارت برای به حرکت درآوردند چرخهای متوقف شده دولت، نهایت استفاده را نمود تا اهداف مشخص و مقرر در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری قابلیت ظهور پیدا کند.
اما هدف اولیه اینجانب گرم کردن فضای انتخابات است. در این دوره از انتخابات “درصد مشارکت” بیش از سایر دوره های دیگر حائز اهمیت شده است . اعتراضات بنزینی یکبار دیگر چشم طمع دنیای غرب را به کشور اسلامی مان خیره ، و روزنه امیدی را برای آنها برای نفوذ همه جانبه فراهم کرده است و درصدد برآمدندکه با تبلیغات گسترده ،مردم را از شرکت در انتخابات منع کنند تا به اهداف شوم خود در این زمینه دست یابند و از این طریق سرمایه اجتماعی که همان”اعتماد عمومی مردم به نظام” است و همیشه در انتخابات قابلیت سنجش پیدا می کند را یکبار دیگر هدف تیرس خود قرار دهند. پس بنابراین اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی بر خود فرض دانسته که در این انتخابات شرکت کرده و با بسیج و بهره گيري از همه نيروهاي كارآمد ، متدين ،‌ متخصص و كارشناس در سايه حمايتها و مساعي آحاد مردم عزيز و ارجمند همدان در این فضای انتخابات پیش رو، شور و نشاطی را ایجاد نمایم.
اما درگام دوم اهداف و برنامه های اینجانب به شرح زیر خواهد بود:
1. مبارزه جدی با فساد بجای مبارزه با فاسد بخصوص در حوزه تقنین که امروز بسیار دیده شده است که حفره های موجود در قوانین جولانگاه مفسدین اقتصادی شده است.
2. مبارزه جدی با قاچاق کالا که امروز نفس تولیدکنندگان را به شماره انداخته است. و حجم واردات بی رویه کالای لوکس سبک زندگی مردم را تغییر داده است .
3. مبارزه جدی با زمیه های بوجود آورنده اعتیاد از طریق فراهم نمودن فضای کار برای اشتغال جوانان.
4. مبارزه جدی با زمینه ها بوجود آورنده طلاق که مسبب بحران های اجتماعی آینده خواهد بود.
5. مبارزه با زمینه های بوجود آورنده حاشیه نشینی شهرها که یکی از تهدیدات بالقوه نظام به شمار می رود.
6. حمایت از اقشار کارگری جامعه که در صف مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.
7. حمایت از قشر زحمت کش کارمند که اگر برای آنها فکر جدی نشود تهدید بالقوه ای در آینده برای نظام خواهند بود زیرا رشد 15 درصد حقوق آنها در سال 99 به هیج وجه جوابگوی تورم 50 درصدی سال آینده نیست و سفره آنها هر روز کوچک و کوچکتر می شود.
8. تلاش براي تبدیل برنامه های بلندمدت نظیر چشم انداز و … به برنامه های عملیاتی. زیرا مردم دیگر از نوشتن سند خسته شده اند. چرا که ما بیش از 70 سال سابقه سند نویسی در قالب برنامه های توسعه کشور را داریم ولی در عملیاتی کردن آنها همچنان ناکارآمدیم.
9. تلاش براي ايجاد زمينه وفاق ملي با لحاظ كردن حضور فعال نيروهاي متدين ومتخصص جامعه از زن و مرد با تأكيد بر توانمند سازي آنان براي اشتغال مولد.
10. تلاش براي بستر سازي در خصوص ارتقاء سطح سلامت جامعه از طرق: بهبود خدمات بهداشت عمومي ، توسعه درمان عمومي و تقويت نهادهاي اجتماعي.
11. ارتقاء سطح زندگي و معيشت دهكهاي پايين جامعه با رويكرد هدفمندسازي پرداخت يارانه ها همراه با توزيع عادلانه ثروت عمومي كشور.
12. حفاظت وصيانت از حقوق ملي در عرصه هاي بين المللي با عنايت به سه اصل مهم عزت، حكمت ومصلحت كه در عرصه سياست خارجي توسط مقام معظم رهبري مورد تأكيد قرار گرفته است .
13. توجه ویژه به گسترش فرهنگ ديني و نهادينه شدن فضايل اخلاقي در جامعه و پيگيري مبادلات فرهنگي با ساير كشورها با رويكرد حفظ هويت ملي واسلامي .
14. تلاش براي افزایش بهره وری و حمايت از كار آفريني واستفاده از ثروت ملي و نيروهاي انساني كارآمد در اين جهت و تقويت فعاليت هاي بخش تعاون از برنامه هاي كاري اينجانب خواهد > مجید سجادی پناه: بود.
15. حمايت از ورزشهاي عمومي و ورزشكاران عزيز براي بالاتر بردن ضريب سلامت جسمي و رواني جامعه و توجه به ورزش بانوان، ورزشهاي قهرماني، ورزش افراد ميانسال و سالخوردگان با فراهم نمودن زمینه های ايجاد پاركها و ميادين اختصاصي ايشان.
16. تلاش براي تحقق دولت الكترنيك بعنوان یکی از ابزارهای کارامدی دولت و مبارزه با فساد.
17. توجه به اصل مهم شایسته گزینی شایسته پروری و شايسته سالاري. و به طور کلی تأكيد بر اصلاح نظام اداری کشور که زمینه ساز توسعه همه ابعاد نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.
18. تلاش در جهت عملیاتی نمودن رساله دکتری ام یعنی ارزيابي عملكرد دستگاههاي اجرايي با نگاه تخصصي و كارشناسانه و بهبود روشها براي جلب رضايت وتكريم ارباب رجوع و كاهش هزينه هاي مترتب بر موضوع.
19. تلاش براي جذب اعتبارات لازم در خصوص نوسازي مساكن روستايي و درنظرگرفتن تسهيلات قابل توجه بانكي با يارانه مناسب براي روستاييان با ضمانت زنجيره اي.
20. تلاش براي توسعه امكانات و خدمات بهداشتي و درماني ، راهها ، امكانات مخابراتي و پستي و بانكي روستاها با تأسيس دفاتر ICT روستايي و بهره مندي جوانان علاقه مند به استفاده از شبكه جهاني(اينترنت) در روستاها .
21. تلاش براي توسعه بهره مندي كشاورزان ، دامداران و باغداران محترم و تلاشگر براي استفاده از تسهيلات بانكي ارزان قيمت ، تأمين و در اختيار گذاشتن نهاده هاي كشاورزي ( كود و سموم مورد نياز) به ميزان كافي و از بين بردن بازار سياه كه آسيب اصلي آن به توليدكننده مي رسد.
22. پيگيري در جهت ساماندهي مناطق گردشگری استان همدان با 1800جاذبه گردشگری و 7هزار سال قدمت تاریخی
23. پيگيري و اجرايي نمودن طرح های نیمه تمام در کشور و بخصوص در استان همدان
24. ا یجاد بستر و زمینه مناسب برای جذب سرمایه های داخلی وخارجی به منظورایجاد کار و اشتغال وبکارگیری نیروهای جوان در این زمینه و تلاش برای حذف قوانین مزاحم بر سر راه بهبود فضای کسب و کار
25. تلاش برای جذب اعتبارات ملی و استانی هر چه بیشتر برای رونق در امور عمرانی حوزه انتخابیه.
26. رساندن همدان به جایگاه برتر در کشور ازنظرشاخصه های توسعه یافتگی در جمیع جهات
27. کمک به کسب اعتبار بین المللی دانشگاه بوعلی وعلوم پزشکی همدان و سایر موسسات آموزشی، با ارتقاء سطح فرهنگی و علمی آن و ایجاد زمینه تبادل استاد و دانشجو با سایر دانشگاههای معتبر، پیگیری ارتقاء سطح کیفی و علمی دانشگاههای پیام نور و آزاد اسلامی
28. تلاش مداوم برای ارائه برنامه هایی که بتواند تورم و گرانی را مهار و مشکلات اشتغال ، مسکن و ازدواج جوانان را حل نماید.
29. تشکیل اتاق فکر استان متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهها نخبگان شهری در زمینه های مختلف شهری
30. بستر سازی برای رشد پارکهای علم و فن آوری، مراکز تحقیقاتی،مجلات و کتب با ارزش در سطح شهر و روستا ها
31. تدوین قوانین و مقررات لازم برای حمایت از ورود بخش خصوصی به مقوله ورزش
32. کمک به ارتقاء باور مردم و مسئولین در جهت نگاه به ورزش به عنوان یک فعالیت دارای پیامدهای اجتماعی مثبت .
33. تشویق مردم و خیرین و سرمایه گذاران به احداث اماکن ورزشی در کنار اماکن مذهبی ،فرهنگی و صنعتی
34. اهتمام ویژه به ورزش بانوان و تامین زیرساخت های لازم .
35. حمایت از ورزش کاران و قهرمانان جوان وپیشکسوت شهرستان همدان و فامنین
36. بکارگیری زنان در مشاغل سرپرستی و مدیریتی متناسب با توانمندیهای آنان در استان
37. تلاش در جهت توانمندسازی دختران و زنان روستایی با تأکید بر ارتقاء سطح دانش ، بینش و مهارت آنان از طریق : گسترش آموزشهای فنی و حرفه ای ،‌ترویجی ، ایجاد مزارع نمایشی ،‌ ایجاد کارگاههای کوچک تولیدی و مشاغل مولد
38. تلاش در جهت بستر سازی قانونی برای رفاه اجتماعی بوسیله وضع قوانین حمایتی مربوط به کار ، بیمه ، بازنشستگی و درمان و ارتقاء سطح معیشتی مردم خصوصاً اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه.
39. تأکید بر توسعه و گسترش NGO های بانوان با کارکرد های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی
40. تلاش مستمر ومجدانه برای داشتن مجمع نمایندگانی فعال وکارآمد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی .چراکه نبود هماهنگی بین نمایندگان هراستانی موجب تضییع حقوق همان استان وتمامی حوزه های انتخابیه می گردد

نویسنده
MAJID SAJADI
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *